Więcej informacji na temat wydarzeń:

Rafał Pęczek
Head of Marketing

tel: +48 12 350 54 46
mob: +48 785 523 695
rafal.peczek@bbm.pl

Więcej informacji na temat uczestnictwa:

Anna Banaś
Head of Sales

tel: +48 12 350 54 06
mob: +48 605 990 659
anna.banas@bbm.pl

Więcej informacji na temat sponsoringu:

Dagmara Sobczak
Enfant terrible
of Marketing
tel: +48 12 350 54 72
dagmara.sobczak
@bbm.pl

Formularz kontaktowy

Zapraszamy Państwa
do przesyłania pytań,
uwag i propozycji
usprawnień.

KLIKNIJ TUTAJ

Zobacz jak wyglądały nasze dotychczasowe wydarzenia!

MISJA: PRODUKOWAĆ KONKURENCYJNIE, CHUDO I ELASTYCZNIE

30 września 2015 r. - 1 października 2015 r. , Warszawa, Courtyard by Marriott

Adaptive Manufacturing w sektorze FMCG

Od lat wspieramy fabryki sektora FMCG w ich misji, aby produkować konkurencyjnie, chudo i elastycznie!

W dniach 30 września – 1 października 2015 w hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie odbyła się IV edycja Forum Adaptive Manufacturing w sektorze FMCG – unikalnego spotkanie praktyków zarządzających procesami produkcyjnymi w zakładach sektora FMCG.

Dzień przed konferencją uczestnicy Forum, w ramach w tzw. Gemba Day, mieli okazję odwiedzić fabrykę Philips Lighting Poland w Pile – największe centrum produkcji, dystrybucji i sprzedaży oświetlenia w strukturach Philips Lighting na świecie.

Podczas Forum nasi wyjątkowi Prelegenci z zaangażowaniem dzielili się swoimi najlepszymi praktykami w obszarze angażowania pracowników w usprawnienia wdrażane w zakładzie, opowiadali również jak skutecznie budować bezpieczną kulturę pracy oraz pokazywali, jakie działania warto wdrożyć, aby efektywnie wspierać zakład produkcyjny w dążeniu do ciągłej doskonałości i obniżaniu kosztów.

Chciałam Państwu jeszcze raz bardzo serdecznie podziękować za aktywny udział w Forum. Ilość zadanych pytań, udzielonych odpowiedzi i gorących dyskusji pokazuje, że doceniacie Państwo możliwość spotkania się z innymi praktykami z sektora FMCG, żeby wymienić się najlepszymi praktykami i doświadczeniem.

Tym samym już teraz z przyjemnością zapraszam Państwa na piątą jubileuszową edycję Forum! Do zobaczenia 28 i 29 września 2016 roku! Proszę rezerwować termin w kalendarzach!

Anna Brydniak
Project Manager

Podczas IV edycji Forum:

  • gościliśmy ponad 150 uczestników
  • 17 prelegentów – praktyków prezentujących fakty oparte na studiach przypadków
  • ponad 70 firm reprezentujących sektor FMCG, m.in.

Aryzta Polska, Bahlsen Polska, Beiersdorf Manufacturing Poznań, Bel Polska, Bonduelle Polska, British American Tobacco Polska, Bunge Polska, Cederroth Polska, Cereal Partners Poland Toruń Pacific, Colgate Palmolive Poland, Credin Polska, Dan Cake Polonia, Danone, Fanex, Farm Frites Poland, Ferrero Polska, Frito Lay, Goodfood Products, Harper Hygienics, Hortex Holding, Hortex Holding, Hygienika Dystrybucja, Imperial Tobacco Polska, Intersnack Poland, Karol Kania I Synowie, Kosmepol Fabryka L’Oreal Polska, Krajowa Spółka Cukrowa, Lajkonik Snacks, Lek, Lis Przetwórstwo Mięsne, Lotte Wedel, Lubella - Maspex, Mondelez, Mondelez Polska Prodction, Morpol, Nutricia Zakłady Produkcyjne, Oceanic, Okechamp, Pamapol, Pepsi Cola General Bottlers, Philip Morris Polska, Politan, Prymat, Rag, Serpol Cosmetics, Strauss Cafe Poland, Śnieżka -Invest, Van Pur, Wrigley Poland, Zakłady Mięsne Nove, Zakłady Przemysłu Cukierniczego Bałtyk, Zakłady Tłuszczowe W Bodaczowie, Żywiec Zdrój

Najwyżej ocenione prelekcje (top 5/12):

  1. Przemysław Bartkowiak, Dyrektor Zakładu Produkcyjnego, Hortex Holding
    Zespół wdrożeniowy Lean – sprawdzony sposób na efektywne wprowadzenie Lean w organizacji produkcyjnej z długimi tradycjami rynkowymi
  2. Paulina Jurkiewicz, Dyrektor Operacyjny Fabryki, Członek Zarządu L’Oréal, Kosmepol Fabryka L’Oreal Polska
    Thinking out of the box – wzrost efektywności funkcjonowania biznesu poprzez rozwój kompetencji przywódczych kadry menadżerskiej średniego szczebla
  3. Agata Zabielska, Continuous Improvement Engineer, Mondelez Polska Production
    Rozwiązywanie problemów w zakładzie produkcyjnym branży FMCG – droga od wykorzystywania narzędzi Problem Solving do budowania kultury działania w cyklu PDCA
  4. Jędrzej Śliwka, Kierownik Działu Ciągłego Doskonalenia, Imperial Tobacco Polska
    Od przedsiębiorstwa tradycyjnego do szczupłego – uruchomienie i utrzymanie inicjatyw leanowych w praktyce
  5. Krzysztof Januszek, Dyrektor Zakładu Produkcyjnego, Bel Polska
    Sprawdzone metody przełamywania oporu zespołu wobec wprowadzanych zmian w zakładzie oraz angażowanie pracowników we wdrażane usprawnienia

Najwyżej ocenione Interaktywne Grupy Robocze (top 3/5):

  1. Mark Forkun, Członek Zarządu, Doradca Biznesowy, Gnosis Business Solutions
    Situational lean leadership in practice – jak szybko, skutecznie i trwale wprowadzić Lean Manufacturing, tak żeby pracownik chciał chcieć
  2. Andrzej Jarosz, Prezes Zarządu, ANT
    Czwarta rewolucja przemysłowa w branży FMCG – jak zmaksymalizować potencjał mocy produkcyjnych dzięki usprawnieniom informatycznym i automatyzacji
  3. Marek Ciborowski, Kierownik Biura Ciągłego Doskonalenia, Krajowa Spółka Cukrowa
    Zarządzanie magazynem i zlecanie produkcji w sytuacji dużej ilości indeksów produktów i małej powierzchni magazynowej, tak aby zaspokoić zmienny popyt klientów

Przełom września i października (30.09/01.10) to tradycyjnie już czas, w którym odbywa się Forum Adaptive Manufacturing w sektorze FMCG. Tradycyjnie też mieliśmy okazję spotkać się w przylotniskowym hotelu Courtyard by Marriott w Warszawie.
Jak rozmawiać z pracownikami, zachęcać ich do działania, w jaki sposób pojawiać się na gembie - te tematy podczas ostatniego Forum poruszyło wielu prelegentów. Tego samego wieczoru emitowany był kolejny odcinek programu Kryptonim Szef, w którym prezesi dużych firm poddają się charakteryzacji i na trzy dni zatrudniają się na podstawowych stanowiskach, mierząc się z trudami i przeszkodami pojawiającymi się w codziennej w pracy. Co ciekawe, w tym odcinku głównym bohaterem był prezes Port-Hotel - Adam Strażecki, który zamienił się w Kubę Praskiego, by pracować m.in. w recepcji tego warszawskiego hotelu, w którym rok rocznie gości Forum Adaptive Manufacturing.

Tuż nad recepcją, w części konferencyjnej hotelu, przedstawiciele siedemnastu firm pokazywali jak problemy w procesach odkrywać codziennie, nieustannie i bez przywdziewania długiej, maskującej brody. Niektórzy prelegenci pokazali także uczące porażki w tworzeniu kultury ciągłego doskonalenia i przebieg drugiego startu. Bogdan Hołowiecki, Operations Manager w Colgate Palmolive Poland odniósł się do podstaw, które nie zawsze stają się fundamentami w pogoni za wydajnością i oszczędnościami. Pytał m.in. o to czy u podstaw mierzenia standardów w naszych zakładach leży idea Kaizen. Pokazał również, jak konflikt interesów poszczególnych grup ludzi może wpływać na spadek zaangażowania pracowników w programach sugestii. Poprzez reorganizację działań i przypisanie do każdego wniosku zespołów ludzi, które razem od początku do końca były zainteresowane tym, aby wniosek płynnie przeszedł z fazy pomysłu do fazy realizacji i wdrożenia.
Pierwszy dzień konferencji przyniósł nam wiele ciekawych spostrzeżeń na temat działania programów Kaizen i kulturze zakładu. Maciej Szymczak - Dyrektor Generalny ZPC Bałtyk - pokazywał jak pobudzić do wdrażania nowych standardów pracowników, którzy pracują 40 lat w jednej firmie. Zwrócił uwagę, aby nie oceniać dotychczasowych metod pracy, ale pokazać, że jednocześnie także i tu w zakładzie z tradycjami i wieloletnimi nawykami, pracę można sobie uprościć. Jednym z powodów do radości dyrektora jest obecna dynamika spotkań. Każdy chętnie zabiera głos i przedstawia znane mu fakty dotyczące omawianego problemu, co sprzyja ich rozwiązywaniu.

Przełamanie oporu pracowników

Do aktywności pracowników odniósł się także Krzysztof Januszek - Dyrektor Zakładu Produkcyjnego Bel Polska. Przedstawił dwie koncepcje działania - farmera uprawiającego cierpliwie swoje pola i zbierającego podczas żniw owoce swojej pracy oraz myśliwego, który jednym strzałem poluje grubego zwierza. Jest to połączenie podejścia projektowego, nastawionego na ustrzelenie oszczędności i budowy kultury, która owocuje zmniejszeniem oporu pracowników do zmian i stabilnością działań doskonalących. Następnie wysłuchaliśmy pasjonującej podróży przez modernizację zakładów Grupy Hortex. Jak mówił Przemysław Bartkowiak – Dyrektor Zakładu, początkowo Lean śmieszył pracowników, ale obecnie ich pomysły doprowadziły do najlepszej wydajności na świecie. Humorystyczna przyśpiewka „Będziemy mistrzami świata” zamieniła się w fakt – Hortex zajął pierwsze miejsce wśród wszystkich zakładów na świecie w kategorii 2L i drugie miejsca w kategoriach 1L i 0,5L.

Końcówka dnia, to spotkania w interaktywnych grupach roboczych. W stoliku prowadzonym przez Bartosza Sikorskiego, Kierownika Produkcji z firmy Lajkonik, uczestnicy pytali jak zapewnić płynne zastępstwa na liniach produkcyjnych oraz odpowiednio sprawne wdrożyć na stanowisko nowego pracownika tymczasowego. Marek Ciborowski, Kierownik Biura Ciągłego Doskonalenia z Krajowej Spółki Cukrowej zainteresował natomiast metodą Kanban, dzięki której magazyn jest w stanie wydawać znaczną ilość indeksów operując na niewielkiej przestrzeni magazynowej. W stoliku Marka Forkuna, Członka Zarządu, Doradcy Biznesowego z Gnosis Business Solutions królowały tematy związane z przywództwem i tworzeniem środowiska pracy wspierającego ciągłe doskonalenie. Uczestnicy mogli również zapoznać się z dzisiejszymi możliwościami monitorowania produkcji o czym opowiadał Andrzej Jarosz, Prezes Zarządu z ANT. W grupie prowadzonej przez Łukasza Glińskiego, Prezesa Zarządu z Les Higiena dyskutowano jak można zaoszczędzić wdrażając odpowiednio skonstruowany system higieniczny.

Bezpieczeństwo pracy - konieczność czy możliwości

Drugi dzień rozpoczął blok, w którym szeroko omówiono zagadnienia związane z bezpieczeństwem pracy. Magdalena Kozłowska, Kierownik BHP i Ochrony Środowiska z Lotte Wedel spojrzała na zagadnienie od strony zarządzania procesowego i sposobów optymalizacji procesów BHP. W ramach ich analizy i dokonanych usprawnień zmniejszono liczbę stron dokumentów o kilkadziesiąt procent. Wcześniejsze procedury ze względu na poziom skomplikowania albo nie były rzetelnie wypełniane, albo kosztem ich cierpiały inne obowiązki pracownika. Paweł Krokocki, Dyrektor Fabryki z Danone pokazał m.in. politykę bezpieczeństwa pod którą widnieją podpisy całej kadry zarządzającej. Polityka ta jest bazą dla wszystkich decyzji podejmowanych przez kierownictwo. System bezpieczeństwa w pracy wspomagany jest przez codzienną komunikację na wszystkich szczeblach zarządzania. Cały blok zakończyła prelekcja Bernarda Wierzbika, Starszego Kierownika Zakładu z Frito Lay, który udowadniał, że kultura bezpiecznej pracy jest jednocześnie wspomagaczem dla wzrostu efektywności zakładu.

Ku ciągłej doskonałości

W drugiej części dnia zaprezentowali się: Paulina Jurkiewicz, Dyrektor Operacyjny Fabryki, Członek Zarządu L’Oréal, z Kosmepol Fabryka L'Oreal Polska, Krzysztof Łupiński, Integrated Work Systems Manager z British American Tobacco Polska, Agata Zabielska, Continuous Improvement Engineer z Mondelez Polska i Jędrzej Śliwka, Kierownik Działu Ciągłego Doskonalenia z Imperial Tobacco Polska. Prelegenci tego bloku pokazywali drogę ich zakładów produkcyjnych ku ciągłej doskonałości. Paulina Jurkiewicz zwróciła uwagę na znaczenie małych kroków w rozwoju kadry menadżerskiej. Krzysztof Łupiński pokazał natomiast korzyści wynikające ze standaryzacji pracy maszyn w połączeniu z ich autonomiczną obsługą oraz sukcesywnym rozwiązywaniem pojawiających się problemów. Codzienne spotkania i analiza pracy doprowadziła do znacznego spadku ilości nieplanowanych zatrzymań i wzrostu wydajności. W swoim wystąpieniu zwrócił również uwagę na rolę wsparcia kierownictwa w utrzymaniu wdrożonych standardów na kolejnych liniach produkcyjnych.
Rolę liderów w ciągłym doskonaleniu podkreśliła również Agata Zabielska z Mondelez. Przedstawiła m.in. proces ich edukacji, w którym stają się osobami odpowiedzialnymi za obszar i zorientowanymi na rozwiązywanie problemów. Także w zakładach Mondelez kultura rozwiązywania problemów podtrzymywana jest poprzez system dziennego zarządzania. Jędrzej Śliwka z Imperial Tobacco Polska zwrócił uwagę na zarządzanie wizualne, które pomaga w łatwy sposób zapobiegać raz już popełnionym błędom. Poprzez jasno przekazywane informacje, szybko weryfikowane są także problemy o najwyższym priorytecie.

Bez charakteryzacji i obwiniania

Prelegenci IV Forum Adaptive Manufacturing w sektorze FMCG pokazali, że obecność zarządzających w miejscu pracy, codzienne spotkania produkcyjne, kultura bez obwiniania i metodyczne poszukiwanie przyczyny źródłowej problemów – to aspekty, które wpływają na tworzenie kultury ciągłego doskonalenia i stałego wzrostu produktywności zakładów.

Krzysztof Benarz, Dziennikarz, LeanCenter.pl
http://www.leancenter.pl/aktualnosci/aktualnosc/article_id/230

a_brydniak

Więcej informacji:


Anna Brydniak Project Manager e-mail: anna.brydniak@bbm.pltel. +48 12 350 54 57

Relacja wideo

 

Galeria Foto