Więcej informacji na temat wydarzeń:

Rafał Pęczek
Head of Marketing

tel: +48 12 350 54 46
mob: +48 785 523 695
rafal.peczek@bbm.pl

Więcej informacji na temat uczestnictwa:

Anna Banaś
Head of Sales

tel: +48 12 350 54 06
mob: +48 605 990 659
anna.banas@bbm.pl

Więcej informacji na temat sponsoringu:

Dagmara Sobczak
Enfant terrible
of Marketing
tel: +48 12 350 54 72
dagmara.sobczak
@bbm.pl

Formularz kontaktowy

Zapraszamy Państwa
do przesyłania pytań,
uwag i propozycji
usprawnień.

KLIKNIJ TUTAJ

Zobacz jak wyglądały nasze dotychczasowe wydarzenia!

Dogonić nieuchwytnych… Trendy, zachowania, komunikacja z Pokoleniem Milenium

24-25 lutego 2016 r. , Warszawa, Hotel Courtyard by Marriott

Marketing to Millennials

Pierwsza edycja Forum Marketing to Millennials

Pierwsza edycja Forum Marketing to Millennials, która miała miejsce 24-25 lutego 2016, odbyła się pod hasłem „Dogonić nieuchwytnych. Trendy, zachowania i komunikacja z Pokoleniem Milenium”. Spotkanie rozpoczęliśmy od weryfikacji tezy, że Pokolenie Milenium jest tym, które posiada najgorszy PR w historii. Biorąc pod uwagę fakt, że niemal 70% uczestników Forum określiło siebie mianem Milenialsa, było to posunięcie nieco ryzykowne… Jednocześnie pokazało, że spotkanie stało się okazją do porozmawiania bardziej „o NAS” niż „o NICH”… :)

Otwartość uczestników, gotowość do wymiany wiedzy, odważnych opinii i często zupełnie odmiennych wizji, sprawiły, że od pierwszej minuty panujący na sali klimat sprzyjał „prześwietlaniu Milenialsów na wylot”. Spontaniczne zaangażowanie w sesję robienia „selfie” i „friendsie” nie tylko zaskoczyło uczestników, ale także nas samych – organizatorów :). Cieszymy się, że pierwszy krok w świat Milenialsów poszedł tak gładko… Naszym zdaniem to właśnie on nadał ton kolejnym wystąpieniom, wskazał kierunek pytań i rozmów. Tu nie było miejsca na spinę!

Pierwszy blok programu

Pierwszy blok programu pozwolił na zderzenie mitów na temat Milenialsów z faktami. Teza o posiadanym najgorszym PR w historii, sprawiła, że pytań o rzeczywistość tej grupy i powodów do tak wielu negatywnych ocen, było coraz więcej. Jednym z czynników wyróżniających przedstawicieli pokolenia okazała się m.in. identyfikacja zespołu Kings of Leon jako przedstawicieli rock’a ;)

Grono Milenialsów przybliżył nieco panel Przedstawicieli pokolenia, który w opinii samych uczestników „otworzył niektóre klapki…”. Niejednorodność grupy i konieczność identyfikacji mniejszych odłamów dla właściwie trafionej komunikacji, potwierdziły także kolejne prelekcje i dodatkowe serie pytań toczące się już po panelu, w trakcie kolejnych przerw kawowych.

Następnie przeszliśmy do analizy konkretnych sposobów dotarcia do Milenialsów, dopasowanych do ich wartości i stylu życia. Przykłady rozwiązań firm H&M, Adidas a także krakowskiego MOCAK’u, pokazały, że szansę trafienia do odbiorców mają przede wszystkim komunikaty stawiające na emocje, autentyczność, humor i użyteczność informacji. Warto eksperymentować i przede wszystkim korzystać z rozwiązań używanych na co dzień przez Milenialsów. Po wystąpieniu przedstawicieli WP, wiemy już także , gdzie i dlaczego bije serce Internetu :)

Ostatni blok spotkania – koncentrował się na sposobach radzenia sobie z nielojalnością Milenialsów i budowaniu ich trwałych relacji marką. Doświadczenia ING Banku Śląskiego i Zalando pokazały ponownie, że dla zbudowania wiarygodności marki wśród Milenialsów, liczy się nie tyle mówienie o tym co jest dla nich ważne, ale raczej dzielenie się tym. Podstawowe pytanie każdego marketera powinno zatem brzmieć: „czy content, który tworzę, jest tym, który sam przekazałbym innym?”. W odpowiedzi i trafieniu z informacją, zwykle pomocne okazuje się oczywiście przymrużenie oka i odrobina autoironii…

Po intensywnym wkładzie merytorycznym, ożywionych dyskusjach i serii pogłębiających pytań, stanowiących niejednokrotnie przysłowiowy ‘kij w mrowisko’, nadszedł czas na nieformalną część –kulę dens, nie kiermasz… :)

II dzień Forum

II dzień Forum rozpoczęty został od przyjrzenia się nowym trendom w konsumpcji mediów i portretowi ‘prawdziwych’ Milenialsów w mediach. Możliwość generowania własnej treści i odpowiedź na potrzeby fejmu, okazały się kluczowymi czynnikami sukcesu w opinii szefa 4Fun TV, pierwszej społecznościowej telewizji muzycznej.

Po wspólnej sesji inspiracji – kolejna część dnia przebiegała na trenowaniu uważności podczas 2 równolegle biegnących sesji: „Język wartości i emocje w komunikacji” oraz „Optymalizacja kanałów, czyli miejsca spotkań Milenialsów”.

Pierwsza sesja skoncentrowana była w pełni na kształtowaniu contentu – doborze języka i treści w komunikacji z Milenialsami. Rozmowy toczyły się na bazie prezentowanych rozwiązań i wniosków Virgin Mobile, Noizz, Unilever i insightów IQS. Tematyczna podróż swój początek wzięła w danych i działaniach charakterystycznych, dla rynku komunikacyjnego, po to by poznać wskazówki Noizz (‘keep it real, cool and distribute’) a następnie, czynniki sukcesu wybranych lovebrandów – tu driverem ponad wszystko okazały się emocje! Temat wartości i uczuć zamknęliśmy wspólnie analizą definicji męskości AXE. Tematy miały być przecież przede wszystkim autentyczne, wiarygodne i użyteczne!

W równolegle biegnącej sesji skoncentrowaliśmy się przede wszystkim na kanałach komunikacji – nowych miejscach spotkań i możliwości dotarcia z treścią do Milenialsów. Wnioski pojawiające się po prezentacjach Empik, Samsung, Radio Eska, Carlsberg, Polkomtel jednoznacznie wskazały, że autentyczność przekazu, minimalna ingerencja w treść i jednocześnie wciągnięcie Milenialsów w grę, stanowią podstawę przyciągnięcia uwagi i wzajemnej interakcji. Jednocześnie nowe definicje użyteczności telewizora, krytyczne spojrzenie na ilość aplikacji obecnych na rynku a także niemierzalność niektórych kanałów, takich jak snapchat sprawiają, że w niektórych przypadkach wciąż to czucie i intuicja, stanowią klucz do sukcesu. Przede wszystkim zaś dobrzy Ambasadorzy znający realia grupy do której chcemy dotrzeć…

Dziękujemy wszystkim Wam

Dziękujemy wszystkim Wam – uczestnikom, prelegentom i partnerom spotkania za stworzenie nieprawdopodobnego klimatu otwartości. Spontaniczne reakcje – serie pytań i dyskusje nadały ton całemu Forum. Cieszy nas fakt dużej ilości wypełnionych ankiet oraz otrzymanych sugestii podczas tego spotkania. To dla nas cenne wskazówki, dzięki którym możemy poprawiać jakość merytoryki i organizacji naszych spotkań. Tym bardziej doceniamy zaangażowanie i wypełnienie tradycyjnych papierowych wersji!

W świetle wyników ankiet, strona organizacyjna wydarzenia została oceniona na 4,3 punkta w skali 1-5, zaś blisko 70% uczestników zadeklarowało chęć udziału w przyszłorocznej edycji spotkania. To dla nas ogromne wyróżnienie i zobowiązanie do wytężonej pracy!

Dziękujemy wszystkim uczestnikom i do zobaczenia za rok!

YOLO ;)

Katarzyna Żychoń
Conference Director

WŚRÓD NAJWYŻEJ OCENIONYCH WYSTĄPIEŃ ZNALAZŁY SIĘ:

  • PRODUKT TO NIE WSZYSTKO…, KSZTAŁTOWANIE WARTOŚCI DODANEJ DLA MILENIALSÓW
    Anna Maria Szutowicz, Consultant for Youth Marketing & Strategic Ethnography, IQS
    4,9 (merytoryka) i 4,8 (wystąpienie)
  • MÓWIĆ DO MILENIALSA TAK ŻEBY CIĘ SŁUCHAŁ – PRZYKŁADY DOŚWIADCZEŃ Z POLSKI I ZAGRANICY
    Anna Piętka, Dyrektor Zarządzający marką NOIZZ, GRUPA ONET-RASP
    4,6 (merytoryka) i 4,8 (wystąpienie)
  • KSZTAŁTOWANIE NOWYCH ZWYCZAJÓW I BUDOWANIE DŁUGOFALOWEJ WIĘZI Z MARKĄ
    Tomasz Ebbig, Senior Brand Manager Poland and UK, ZALANDO
    4,5 (merytoryka) i 4,4 (wystąpienie)
  • SINGLE-PAGE-APP ZAMIAST PORTALU – CZYLI ODPOWIEDŹ NA POTRZEBY MILLENIALSÓW
    Edyta Sidwa, Dyrektor Obszaru Rozrywka i Serwisów Gwiazdorskich, GRUPA WIRTUALNA POLSKA
    Adam Plona, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu, GRUPA WIRTUALNA POLSKA
    4,4 (merytoryka) i 4,5 (wystąpienie)
  • CZEŚĆ TU EKIPA ZE SŁUBIC!” – SOCIAL TV I MARKI W CODZIENNYM ŻYCIU POKOLENIA MILLENIUM
    Rafał Baran, CEO, 4FUN MEDIA
    4,4 (merytoryka) i 4,5 (wystąpienie)
k_zychon

Więcej informacji:


Katarzyna Żychoń Conference Director e-mail: katarzyna.zychon@bbm.pltel. +48 12 350 54 07 kom: +48 606 783 613
 

Galeria Foto