Więcej informacji na temat wydarzeń:

Rafał Pęczek
Head of Marketing

tel: +48 12 350 54 46
mob: +48 785 523 695
rafal.peczek@bbm.pl

Więcej informacji na temat uczestnictwa:

Anna Banaś
Head of Sales

tel: +48 12 350 54 06
mob: +48 605 990 659
anna.banas@bbm.pl

Więcej informacji na temat sponsoringu:

Dagmara Sobczak
Enfant terrible
of Marketing
tel: +48 12 350 54 72
dagmara.sobczak
@bbm.pl

Formularz kontaktowy

Zapraszamy Państwa
do przesyłania pytań,
uwag i propozycji
usprawnień.

KLIKNIJ TUTAJ

Zobacz jak wyglądały nasze dotychczasowe wydarzenia!

24-25 czerwca 2015 r. , Warszawa, Courtyard by Marriott

VI Poland Pharma Commerce

VI Poland Pharma Commerce Forum - doroczna platforma spotkania, dyskusji, wymiany innowacji i inspiracji „ponad podziałami”, organizowana przez Blue Business Media, odbyła się w dniach 24‑25 czerwca 2015 r. w Hotelu Courtyard by Marriott. Swoją obecnością spotkanie zaszczyciło tradycyjnie grono ponad stu Prezesów, Członków Zarządów, Dyrektorów i reprezentantów top managementu –firm z sektora farmaceutycznego i dystrybucji farmaceutycznej.

Formuła edycji 2015 była całkowicie inna niż dotychczasowe! Najpierw uczestnicy budowali wspólnie modele pojazdów, które pomogą im przejechać ponad wszelkimi przepaściami
i przeszkodami jakie stawia przed nimi specyfika sektora pharma. Powstały naprawdę niezwykłe konstrukcje (do obejrzenia w galerii poniżej). Forum w mistrzowski sposób otworzył Pan Rafał Sonik, Pierwszy Polak, który indywidualnie wygrał legendarny Rajd Dakar, Prezes Zarządu, Grupy Gemini, który pokazał „jak wygrywać pomimo piasku wiejącego w oczy - podczas Dakaru i w biznesie”. Analogia do branży farmaceutycznej jest aż nadto oczywista.

Podczas tegorocznej edycji rozmawiano przede wszystkim o przyszłości – aby już dziś przygotować sektor na sprostanie wyzwaniom jutra, zgodnie ze sloganem „The Future of Industry is Here”. W tym kontekście niezmiernie ciekawa była dyskusja panelowa „Pharma 2015 vs 2025 - co nas czeka w przyszłości? Jak skutecznie zarządzać długofalowo biznesem w zmiennym modelu komercyjnym” moderowana przez Pana Stefana Bogusławskiego, Prezesa firmy Sequence. Prezesi: Pani Dorota Hryniewiecka - Firlej - Prezes Zarządu, Pfizer Poland, Pan Krzysztof Kozik - Prezes Zarządu, NovoNordisk Pharma; Pan Ireneusz Martyniuk - Prezes, Polpharma Biuro Handlowe, Wiceprezes, Polpharma Group; Pan Michał Nitka, Dyrektor Generalny Regionu Europy Centralnej i Środkowo-Wschodniej, TEVA oraz pan Michał Wieczorek - Członek Zarządu, Adamed oraz Adamed Consumer Healthcare – dzielili się swoimi przemyśleniami dotyczącymi przyszłości branży, nowych rozwiązań, technologii i nowego modelu prowadzenia biznesu. 

Kolejne elementy programu dawały okazję do poznania nowych trendów, innowacyjnych narzędzi i predykcji odnośnie najbliższej przyszłości, jak również były sposobnością do przedyskutowania i znalezienia rozwiązań dla najważniejszych problemów oraz wyzwań branży. Podczas sesji krótkich, inspirujących wystąpień prezesi dzielili się swymi doświadczeniami i autorskimi przemyśleniami w węższych obszarach rynku lub pogłębiali wątki zasygnalizowane w dyskusji panelowej. Ireneusz Martyniuk - Prezes Polpharma Biuro Handlowe oraz Wiceprezes Polpharma Group skupił się na prognozach, dotyczących przyszłego kształtu rynku farmaceutycznego i wynikających z niego zarówno ryzyk jak i szans na rozwój, przekładających się na dylematy managerów branży farmaceutycznej w Polsce. Na przyszłości przemysłu Consumer Health skupiła się w swoim wystąpieniu Pani Katarzyna Kuśmierz - Przewodnicząca Rady Nadzorczej i Prezes Grupy USP, która za warunek rozwoju rynku uznała konieczność współpracy firm farmaceutycznych w generowaniu wartości dodanej dla pacjenta. Pani - Dorota Hryniewiecka-Firlej - Prezes Zarządu Pfizer Poland zaprezentowała metody, techniki i narzędzia minimalizowania ryzyk na rynku farmaceutycznym. O tym jak rosnące oczekiwania pacjenta przekładają się na biznes producenta, apteki i dystrybutora mówił w bardzo ciekawy sposób pan Marcin Majchrzak - Wiceprezes Zarządu PGF. Na tym gdzie za kilka lat będzie rynek polski pod względem przyszłości refundacji i modeli cenowych skupił się w swoim wystąpieniu pan Stefan Bogusławski - Prezes firmy Sequence. Przyszłe regulacje prawne w wystąpieniu– „Jakich zmian prawnych możemy się spodziewać w najbliższym roku, pięciu i dziesięciu latach. W którą stronę zmierzamy” – omówili Pan dr hab. Marek Świerczyński oraz Pan Wiktor Krzymowski, z kancelarii Baker & McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy. O bardzo ważnych, miękkich aspektach zarządzania opowiedziała Pani Anna Pfejfer-Buczek - Managing Partner z Oprandi Polska, która skoncentrowała się na istotnym problemie utrzymania najlepszych talentów w firmie, wczasach gdy „o sukcesie nie decydują produkty ale talenty sprzedażowe”. Interesującą inspirację przekazała Pani Joanna Blumert- Business Development Manager, Office Department z firmy Cushman&Wakefield, która mówiła o zupełnie innym aspekcie dostosowania się do przyszłych wyzwań – mianowicie o skutecznych metodach dopasowania infrastruktury do potrzeb rozwijającej się organizacji.

Bardzo dobrą okazją do podsumowania tej sesji były dyskusje stolikowe – praca w grupach dedykowanych poszczególnym uczestnikom rynku farmaceutycznego. Dyskusje moderowali: pani Irena Rej – Prezes Izby Gospodarczej Farmacja Polska, Pan Andrzej Stachnik – Prezes ZPHF, Pan Kazimierz Murzyn - Prezes Zarządu Fundacji i Dyrektor Zarządzający Klaster LifeScience oraz Pan Zdzisław J. Sabiłło - Prezes Pharma Business Administration Consultancy.

Kolejnym, bardzo docenionym przez uczestników punktem spotkania były miniwarsztaty: Master Class Excellence Workshops. Grupy robocze dotyczyły bardzo konkretnych, wąskich obszarów rynku, które stanowią wyzwanie dla managerów. Temat Real World Evidence przedyskutował wraz uczestnikami Pan Piotr Jakubczak - Senior Consultant z IMS Health. Multichannel i efektywność narzędzi e -marketingowych w dotarciu do HCP i Pacjentów były przedmiotem dyskusji grupy prowadzonej przez Panią Łucję Gdalę - Managing Director  Codemedia. Zestaw cennych wskazówek, dotyczących zarządzania talentami jak je zdobyć, rozpieścić i utrzymać - przekazała pani Agnieszka Wolańska-Konecka - Prezes Zarządu Will To Change. Bardzo gorący temat „Jak współpracować z sieciami aptek, aby zwiększyć skuteczność sprzedaży?” rozwinął pan Artur Schab - Managing Partner R Pharmaceutical Consulting. Pierwszy dzień Forum zakończył się koktajlem, podczas którego uczestnicy mieli okazję wymienić opinie w mniej formalnej atmosferze.

Branża farmaceutyczna w Polsce to obszar nieustannych zmian, zawirowań i wyzwań, ale też nowych możliwości i szans. Pomimo zmienności warunków trzeba osiągać wyznaczone cele i wygrywać. Jak to robić? Sukces, według uczestników Forum, gwarantują w dużej mierze innowacje i wszelkie pozytywne „wyróżnianie się”. Właśnie takie niestandardowe, nowe podejście do komunikacji marketingowo-sprzedażowej było myślą przewodnią drugiego dnia Forum. Otworzyła go prelekcja pt. „Pharma vs Pacjent - nowe perspektywy współpracy: generowanie wartości dodanej - nowe wyzwania, nowe usługi, nowe możliwości”  wygłoszona przez pana Macieja Chmielowskiego - General Managera Poland and Baltic Countries Fresenius-Kabi, który mówił o zupełnie nowych możliwościach współpracy z pacjentem. Innowacje w modelu sprzedażowym dostosowanym do klientów w erze digitalizacji i model przedstawiciela, którego dziś potrzebuje pharma niezwykle inspirująco wskazał pan Andrzej Komor - Customer Facing Excellence Lead CNS Europe, Global CFE Startegy & Operations z UCB Pharma Belgia. Było to drugie najwyżej ocenione wystąpienie spośród wszystkich 30 prelekcji, dyskusji, stolików i miniwarsztatów! Bardzo innowacyjne rozwiązania przyszłości (która tak naprawdę jest już teraźniejszością) zaprezentował podczas prezentacji „Sales Excellence of future – z przedstawicielem czy z… avatarem”Pan Artur Krzyżanowski, National Sales Manager z firmy Nutricia. Interesujące nowe narzędzie AD-HERENCE Innowacyjny projekt monitorowania leczenia przewlekle chorych zostało przedstawione przez Panią Anettę Sienkiewicz - Prezes Zarządu Market Consulting.

Osobny blok poświęcony został wielokanałowemu dotarciu do HCP i pacjenta. Szczególnie ciekawe wystąpienia zaprezentowali Pani Ewa Tomala-Żelechowska - Strategy & Business Development Director z firmy QAH oraz Pan Piotr Bienko - Prezes Zarządu wspólnie z panią Łucją Gdalą - Managing Director z firmy Codemedia. Wniosek z tej prelekcji jest jeden: nie ma odwrotu od omnichannel!

Niezmiernie inspirujące i ciekawe dla uczestników okazały się wystąpienia Inspiratorów spoza branży farmaceutycznej. O customer insight i tym jak radzić sobie z nową generacją konsumentów, która 85% decyzji zakupowych opiera na emocjach, opowiadała w bardzo barwny sposób Pani Anna Jakubowska, Dyrektor Generalny Polska i Kraje Bałtyckie, Coca-Cola Services. Budowanie motywacji i zaangażowania teamu sprzedażowego było tematem mistrzowskiej prelekcji pana Przemysława Gostkiewicza - Członka Zarządu, Dyrektora Sprzedaży z firmy Danone. Było to najwyżej ocenione wystąpienie całego Forum! Serdecznie gratulujemy!

Drugiego dnia Forum nie zbrakło tradycyjnej, interaktywnej sesji prawnej. Współczesne modele dystrybucji a prawo konkurencji omówił w przystępny dla nie-prawników sposób Pan mec. Mikołaj Piaskowski - Counsel, Radca Prawny, Szef Praktyki Prawa Ochrony Konkurencji z kancelarii Baker & McKenzie Krzyżowski i Wspólnicy.

Jako podsumowanie spotkania, by pozostawić uczestników w duchu wzajemnej wymiany doświadczeń i inspiracji, odbyła się sesja Collective Intelligence Closed Door Session. Uczestnicy dyskutowali w grupach moderowanych przez panią Anettę Sienkiewicz - Prezes Zarządu Market Consulting, Pana Zdzisława J. Sabiłło - Prezesa Pharma Business Administration Consultancy oraz pana Radosława Chomiuka - Redaktora Naczelnego Pharmaceutical Representative.

Ostatnim, również  tradycyjnym już, pełnym emocji  elementem, było losowanie bezpłatnego uczestnictwa w kolejnej edycji Forum. Tym samym już dziś zapowiadamy nasze kolejne spotkanie w przyszłym roku. Nieustanie chcemy zachęcać branżę do wspólnego patrzenia w przyszłość „bo od współpracy zależymy wszyscy”. Spotkajmy się więc razem, by przygotować się na to, co przyniesie przyszłość, bo „The Future of Industry is Here”!

Już dziś serdecznie zapraszam Państwa do udziału w VII Poland Pharma Commerce Forum które odbędzie się w czerwcu 2016 roku, jak również zachęcam do uczestnictwa w innych naszych konferencjach, dedykowanych sektorowi farmaceutycznemu, ponieważ… o przyszłości naprawdę warto rozmawiać już teraz!

Do zobaczenia!

Aleksandra Schoen-Żmijowa
Project Director
Blue Business Media

 

ola_shoen

Więcej informacji:


Aleksandra Schoen-Żmijowa Project Director e-mail: aleksandra.schoen@bbm.pltel. +48 12 350 54 24
 

Opinie uczestników

Forum skłaniające do refleksji, inspirujące. Cenną wartością jest interdyscyplinarność

Ryszard Szczerba, Wiceprezes, Dyrektor M&S

Polfa Lublin

polfa-lublin

Forum wymiany poglądów dla wszystkich podmiotów w branży farmaceutycznej. Miejsce na otwartą, kreatywną i inspirującą dyskusję w gronie ludzi będących ekspertami w branży

Ewa Jankowska, Dyrektor ds. Regulacyjnych

USP Zdrowie

usp-zdrowie

Moja ocena Pharma Commerce Forum jest niezmiennie dobra. Stanowi ono ciekawą platformę wymiany doświadczeń a także z pogłębiania wiedzy dla osób zarządzających firmami różnego typu działających w - szeroko rozumianym - sektorze farmaceutycznym. Dodatkową - z resztą bardzo dobrze ocenioną przez uczestników wartością forum tegorocznego była możliwość zapoznania się z metodami zarządzania stosowanymi w innych branżach: sektor farmaceutyczny nie jest zawieszony w próżni i czerpanie z dobrych doświadczeń zarządczych z innych branż może być niezwykle ciekawe i per saldo korzystne. Pharma Commerce Forum wyrobiło sobie na rynku bardzo mocną pozycję jest silną marką, o czym świadczy - chociażby - niesłabnące zainteresowanie uczestnictwem w kolejnych edycjach Forum, przekładającym się na niezmiennie wysoką frekwencję, jest to nie lada osiągnięcie, nic tylko pogratulować. Czekamy na kolejną, siódmą już edycję

Zdzisław J. Sabiłło, Prezes

Pharma Business Administration Consultancy

pbac

Konferencja bardzo dynamiczna (różnorodność prelegentów, tematów, form prezentacji); Konferencja bardzo ciekawych merytorycznie prezentacji; Konferencja z bardzo dużą ilością ciekawych prelegentów - praktyków przez to dająca dużo inspiracji; Konferencja z perfekcyjną organizacją. Bardzo duża dbałość o każdy szczegół.

Artur Schab, Managing Partner

R Pharmaceutical Consulting

Galeria Foto